tisdag 13 december 2011

Skansen i juletid

Vi har varit på Skansen och njutit och julstämningen, här följer mängder av bilder...

Vi var på plats när Skansen precis öppnat. Möttes av en kör som sjöng mycket fint och den första av många mysiga brasor, min mössa luktar fortfarande rök, mys!

Lucas hade med sig sitt bästa humör och lyssnade på kören.

Två bloggare dokumenterar, Pernilla som har bloggen Bli Min Jäst fotar tomten, hennes söta Lucas.

 I Skansenbutiken fanns härliga julklappar och pynt, jag hittade en pappersgirlang som man ser längre ner...

 Vi föll för de superfina brickorna, men köpte ingen. Men vilken färg var finast?

 Att vara ute i god tid var bra, man hade allas fulla uppmärksamhet och ingen kö! Skyltarna över alla små röda hyttor var underbara. Riktigt gammeldags och julstämnings givande.
 Favoriten var denna, där köpte vi var sitt julpynt till granen jag och Peter. Även Pernilla handlade de söta små kulorna. Även den visar jag längre ner...

 Sen tittade vi på djuren, som var väldigt aktiva jämfört med på sommaren, här är järven.

 Även vargarna och räven var ute och nosade. Så vackra djur.

 Vi var glada trotts kylan. Utsikten var som alltid underbar, men vinden här uppe kunde vi låta bli.
 Man hade gärna legat nerbäddad såhär! Älskar Pernillas stora hår, hon ser ut som en riktig julängel.

 Väl hemma värmde vi oss och njöt av dagen. Vi fick med oss tre små granar och de här nya granfavoriterna.


Nu pryder granarna hallen. Stämning, även fast ljuset på bilden mest påminner om ett sjukhus.

Nu har alla kartonger från julpyntet flyttat ner igen i källaren och nu ska vi bara sälja den gamla sängen och ordna en ny soffa, så kommer julstämningen vara perfekt. Igår pratade jag med grannarna och vi lovade att träffas på lite glögg någon kväll. Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar