måndag 19 mars 2012

Gissa när han kommer!

Nu börjar det närma sig! 

Jag tänkte att ni skulle få gissa när han kommer, vad han väger och hur lång han är då. En tävling alltså! Som hjälp på vägen: han är beräknad till den 26 april och min mages storlek följer normalkurvan. Och för er som inte har så stor koll på graviditeter så låter man normalt inte barnet vara kvar mer än 14 dagar över tiden och 7/10 förstföderskor går över beräknat datum. En "normal" bebis väger 3500 - 4000g och är ca 50 cm lång.

Skriv ert namn, datum, vikt och längd i kommentarsfältet. Vore så kul om ni ville gissa!


Här är tre bilder som min mamma tog på mig och magen innan jag blev sjuk.





Glad och stolt blivande mamma!

11 kommentarer:

  1. Pappa Peter
    Datum: 3:e Maj
    Vikt: 3750
    Längd: 48cm

    SvaraRadera
  2. Jens
    Datum: 7e maj
    Vikt: 4000 g
    Längd: 53 cm

    SvaraRadera
  3. Emmy
    Datum: 4e maj
    Vikt: 3875
    Längd: 51 cm
    <3

    SvaraRadera
  4. Pappa Anders
    Datum: 8:e Maj
    Vikt: 4300
    Längd: 52

    SvaraRadera
  5. Gillar det du har på dig :)
    Sandra
    Datum 24 april - han vill dela födelsedag med mig!
    Vikt 3625
    Längd 49cm

    SvaraRadera
    Svar
    1. äntligen någon som tror på april!

      Radera
  6. Här är från de som inte kan lämna kommentarer här. Inte riktigt förstått att det är svårt, borde byta blogg!

    Therese Strobel:
    2 maj, 3860 gram och 52 cm

    Viktor gissar:
    Datum: 5:e Maj
    Vikt: 4100
    Längd: 50cm

    Och min mamma gissar:
    1:a maj
    53 cm lång
    väger 4350 gram

    SvaraRadera
  7. Kikade in här efter din kommentar på min blogg där du läst om vår namngivning. Vilka Fina! bilder på dig och magen. Du kommer bara vara glad för alla foto du tar på magen och förmodligen ångra att ni inte tog några fler ;) så fota på. Lycka till med din förlossning och efterlängtat möte med er bebis. Lycka! Be Happy! Ulrika

    SvaraRadera
  8. Ola Edward
    Datum: 29 April
    Vikt: 4250
    Längd: 52

    SvaraRadera
  9. Per Vålvik "min Per":
    ‎27 april
    3920
    47cm

    SvaraRadera
  10. Madelene Örhström:
    7:e maj klockan 04:15
    3260g
    51 cm

    SvaraRadera