söndag 18 mars 2012

Bröllopsdrömmar och hosta

I kväll mår jag riktigt risigt. Jag hostar så illa att jag får spyreflexer och febern kommer så fort alvedonen släpper. Att vara höggravid och hosta är inget jag rekommenderar. Det känns galet mycket i magen och i lungorna. Det är för trångt! Jag hoppas att Leo har det ok där inne trotts hur jag mår. Det är lite läskigt. Nu får verkligen inte förlossningen komma igång, jag hade inte klarat av förvärkarna ens.

Sitter och tänker på Sandras bröllop i sommar, där jag ska vara fotograf, och drömmer om vårt kommande bröllop. Jag kom då ihåg att jag förut satt och kollade på inspirerande bilder och sparade ner några. Nu funderar Sandra kring klänningen och dessa är några jag drömmer om... Man får bara hoppas att man kommer hitta någon man gillar och känner sig fin i. Jag gillar ganska "enkla" men romantiska klänningar. Det är fint med bara axlar men även med enkla axelband eller lite större ärmar. Jag gillar släp men det blir ju oerhört jobbigt att gå med. Tycker att skärp eller markering i midjan är fint och vill gärna ha en vid kjol som faller vackert. Lägger också till en bild hår en frisyr som jag älskar, men nu har jag ju kort hår...

 Den här klänningen är enkel och vacker, men kanske för hög snubbel risk.



 Synd att den är pixlig... Detta är en dröm! Älskar allt med den. Kanske utan axelbandet som får mig att tänka på en skönhetstävling. 

Vackert med ärmar, känns som en äldre släktklänning man haft turen att få.



 Denna är modern och enkel, jag gillar att urringningen är rak och smycket under brösten. Även axelbandens placering och kjolens fall är så fint. Men hade velat ha utan släp. Känns lite som en balklänning och det passar ju bra när man vill dansa på sin fest!

Den här känns som från en saga. Är osäker på draperingen på kjolen men den är verkligen söt.

En till klänning som för tankarna till en annan tid. Fin längd och bedårande urringning. Skulle nog haft lite längre ärmar och satt skärpet lite högre upp. (känner mig som askungen)

Såhär skulle jag älska att ha håret, fast med vita blommor. 
Det måste vara romantiskt, vackert och inte så så tillgjort ut.

Det var det, nu ska jag drömma hostfria drömmar om kärleken! 

2 kommentarer:

  1. Jättefina klänningar, vi har nog mer eller mindre lika smak. Inte för mycket fluff haha
    Mailade min sömmerska några bilder så får vi se vad hon trollar fram!

    Hoppas du mår bättre idag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åå, jag vill också se de bilderna! Mejla mig med.
    Det låter så galet coolt med egen sömmerska. Du kommer bli superfin.

    Mår jätte dåligt. Men febern börjar lugna ner sig nu tror jag.

    SvaraRadera