lördag 17 mars 2012

Sjukstuga och turkost tak

Idag och igår har alla planer fått ställas in - jag är sjuk. Fått en ryslig hosta som nu börjar kännas i magen/lungorna. Inte toppen när man är gravid. Men jag har bara haft lite feber så det är jag tacksam för. Det känns tråkigt att missa skoljobbet igår och besök hos härliga kusin Malin med hennes man Kim och deras underbara son Isidor idag. MEN man får vara glad för det lilla. Som att huvudvärken och smärtan i bihålorna avtagit från igår. Jippie!

Tänkte passa på att lägga upp lite bilder från vårt badrum. Jag fick ett infall att måla taket turkost för några månader sen men det blev inget av det. Sen plötsligt sa mannen min "jag tycker att vi köper färg nu, jag vill ha turkost tak" och  så blev det.


Sen pyntades det lite med andra blå och turkosa detaljer. Bland annat den supersnygga kroken från Indiska och mina älskade glasbollar köpta i Rom. Det är ett härligt minne från en svettig magisk resa med underbara Mia. Det är så kul att ha saker hemma som man ser varje dag som påminner om resor. Är så glad att vi hittade det lilla glasblåseriet och faktiskt köpte flera var. Jag hängde bollarna i vår "torkakläder stång" som är en duschstång som de förra ägarna


Det blev bra! Men "ljuset" inne i rummet blev väldigt blått, så det är nu väldigt "kallt" där inne. Det turkosa reflekterar sig i allt vitt och metall. Vi har ännu inte gått runt taket och målat vitt där det blev turkost på väggen, det var supersvårt att få tejpen att fästa så det blev lite "utanför". Eftersom att jag inte ska stå på stege nu under graviditeten så hjälpte min super snälla syster till med själva målandet och jag stod nedanför och sa "du har missat lite där och där och där". Tack för hjälpen!


3 kommentarer:

  1. Dumt att du ska vara sjuk, men det är bättre att vara det innan Leo föds, för sen har du inte tid ;)
    Badrummet blev ju jättefint!
    Overallen är jättesöt finns dock bara i 50-56 just nu, men jag hoppas den kommer in i 62-68 sen. Om frallan nu kan ha den storleken.

    Ta hand om dig!
    kramar

    SvaraRadera
  2. Svårt nu när hostan blir värre, tungt för magen, lungorna och ryggen! Aj! Ska ta hostmedicin och hoppas att det lugnar det hela. Febern kontrolleras av Alvedon. Man får max äta 8 per dygn men jag försöker äta max 3. Även om det "är ok" när man är gravid tycker jag att det är läskigt. Men inte bra om jag hostar ut ungen heller eller om febern påverkar mig så att det blir negativt för Leo. Är värre idag, hoppas att det blir bättre snart!!!

    Sett den overallen i butik, då fanns många olika storlekar. Kanske går att hitta i butik även om webbshoppen har slut.

    SvaraRadera
  3. Brädgården på Ekerö har lagts ner, lite dumt men så kan det vara. Byggmax är billigast så det blir nog ett besök där idag. Måste ju passa på innan jag blir ännu större. Fast jag kommer nog vara byggledare så får Christian snickra :)

    Det bor flera råttor i skåpet, eller i väggen. Vi ska ringa hyresvärden så får han fixa allt inte meningen att man som hyresgäst ska jaga råttor, eller?

    Hopppas du mår bättre! Kram

    SvaraRadera