torsdag 15 mars 2012

Vecka 34 och vikariatet

Idag börjar vecka 34. Det är 6 veckor kvar till BF. Det känns som en evighet, fast det kommer säkert "gå fort". Fast för mig får han gärna komma om 4 veckor... det känns mer än lagom tid kvar.

Idag har jag varit på min systers gamla skola ute på Ekerö och hälsat på, jag har nämligen blivit inringd som vikarie dit till i morgon. Syster jobbar där så hon tipsade om att jag fanns när de hade panik igår över hur fredagen skulle gå ihop. Det är en klass i årskurs 3 - 5 och det blir min debut som "fröken" som barnen kallade mig idag. Den vanligaste frågan av barnen var "är du gravid?" och bland lärarna "när är du beräknad?" Alla lärare verkade tro att jag ska föda när som helst, och javisst min mage är väll så stor som vissa får under hela graviditeten men min mage kommer antagligen bli mycket större. Fast jag ligger ju på normalkurva så det är nog inte konstigt och stor är den! Det var flera som sa att de tyckte att det var tråkigt att jag kunde jobba så kort tid för de skulle verkligen behöva någon som kan jobba extra till. Får se hur jag mår i morgon, kanske kan jag hoppa in fler gånger.

Vi får se hur det går imorgon. Jobbar från åtta till ett. Ska bli spännande att se hur trött jag blir. Hoppas bara att jag får sova inatt så att jag har energi. Sov i alla fall både länge och bättre än på länge natten till idag. Efter flera nätters kaos behövdes det. Nu ska jag vila lite, ikväll ska syster sjunga på skolans elevkonsert och jag och Peter tänkte lyssna på det innan vi åker hem. Han kom hem så sent igår natt, halv ett, från att kompisarna spelat nått spännande spel så ikväll ska jag passa på att ta igen alla kramar. Känner att jag saknade honom igår!


1 kommentar:

  1. Vilken skola är det? Lycka till, även fast jag vet att det kommer gå jättebra :)

    Kram

    SvaraRadera