lördag 3 mars 2012

Skötväskan och vårkänslor

Vi har sedan tidigare köpt vår vagn, ännu hemlig här på bloggen tror jag, för inte har jag lagt upp något kort än? Den som väntar på nått gott! Men skötväska hade vi inte köpt och det börjar kännas att det är dags att packa ihop den snart. Jag har letat på blocket ett bra tag för att hitta en som passar oss och vagnen. Ville helst ha en Brio då vagnen är det. Och gärna en stoooor så att allt får plats. Och skam den som ger sig för jag hittade en tillslut och igår var vi och hämtade den. Det blev en Brio Weekendbag, stor och brun, så den passar vagnens liggdel som också är brun, om än ljusare.


Såhär ser den ut och den är verkligen rymlig! Så ni ser min framtida handväska också, för någon mer väska kommer man ju inte behöva.

Är väldigt nöjd än så länge och är glad att hitta en i toppskick för betydligt mindre än de 900 kr den kostar om man köper den på någon online butik i Sverige.

Igår var jag och syster även på Ikea och handlade lite nödvändigheter. Det blev två skötbäddar och överdrag till dem samt tvättlappar och två plastbackar till kläder och filtar. Vi kommer vara en hel del på Ekerö och "sommarhuset" (mitt barndomshem), så den ena skötbädden är dit. Och Ikea är väll ändå bra. Det är ingen lyx men funktion och istället för Barnens hus priser på 500 kr så är 50 kr mycket trevligare.

Jag vaknade i morse efter fem timmars sömn och har njutit av fågelsång och fått en underbar frukost på sängen av min man. Nu ska vi nog försöka sova lite till. Jag har börjat sova så, först en period på ca 5 h och sen efter några timmar så sover jag lite mer. Är väll kroppen som förbereder sig inför att orka mata bebisen mitt i natten. Men det är lite tokigt. Men skönt att vakna PIGG! Det var helt ärligt förra sommaren det hände senast. Så jag är jätteglad att vakna kl 6 på lördagar... inte fullt så glad är väll min man och min syster som sover över... När jag öppnar balkongdörren och säger "vet ni vad det är för fågel som sjunger så att mitt hjärta gör glädjeskutt?" Fick inget svar i alla fall... Det känns som VÅR!

2 kommentarer:

  1. Nope vi har inte fått se någon bild på vagnen ännu :P

    Skötväskan är jättefin!

    SvaraRadera