söndag 25 mars 2012

Den ärvda barnsängen

Det är något magiskt över saker som går i arv. En barnsäng som både min pappa och lillasyster sovit i som små har nu flygits till Stockholm från Göteborg för att vår son ska få sova där sin första tid. Det var min fantastiska bonusfarmor som hörde av sig och frågade om intresse fanns. Om det fanns! Det är en vit spjälsäng och vi hade ju iof redan köpt en på blocket men vi har ju två hem nu, ett i Bromma och ett på Ekerö så vi behöver ju två sängar. Det som jag varit ute efter är en säng som man kan sänka/ta bort ena sidan på så att amningen på natten blir lätt. Och det är en sådan vi köpt hem till Bromma. Men när vi igår fick hem det stora paketet och började montera så upptäckte vi att vi kunde montera denna gamla pärla med låg kant också, då kan den ställas vid sängkanten och Leo kommer då väldigt nära oss. Famor frågade vilket tyg vi ville ha, det gamla gula tyget var försvunnet. Men om det är någon som kan välja ett bra tyg så är det hon så vi gav henne fri händer. Det var jätte spännande att öppna och se vilket hon valt och som jag trott, det var perfekt! Ett smårandigt typ i vitt och beige som är så sött och harmoniskt. Ett stort tack till farmor som tänkte på oss, som köpte tyg och har sytt och som samordnade så att pappa fick med sig sängen på planet hem nu i helgen. Det är en dröm att Leo ska få sova där. Denna sängen är dessutom ett snäpp bättre än vår moderna, den har nämligen hjul så att jag kan rulla sängen om jag behöver.

Nu är vi snart helt redo! Leo, dags att börja tänka på utgång.

Ett stort tack till farmor!

3 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk fin säng! Nu blir jag avundsjuk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är verkligen en dröm! Så otroligt söt. Hoppas att det blir en bra start för älsklingen.

      Radera
  2. Det kommer bli en kanonbra start för Leo! och han får gärna komma och ha sparkkurs.. Fast jag är glad att det bara är lite sparkar, kunde ju fått värsta foglossningen och sånt. Vi mår båda bra, ligger i soffan och äter frukost. Ska så småningom cykla till jobbet.
    Hoppas du mår bättre nu!

    SvaraRadera