måndag 9 april 2012

Namngivningsplanering

Man får passa på nu att tänka på det som man kommer glömma sen. Många som fått barn har tänkt ha en ceremoni men sen blir det inget av det. Men jag tycker att det känns viktigt att det blir av. Så därför har vi nu satt ett datum, 18 augusti (på min namnsdag visade det sig), och frågat den närmaste familjen om de kan då. Så nu håller jag på att kolla på inbjudningskort och tänker lite hur vi vill ha det. Om det är fint väder så blir det bra att "bara" vara här hemma hos mina föräldrar. De bor ju så fint med utsikt över mälaren. Men om det regnar? Kan bli för trångt inne. Därför kollar jag lite på lokaler. Tänkte att någon bra föreningslokal kanske det finns. Men jag hittar inget bra. Däremot många fina slott och vackra festlokaler så då blev det lite bröllopsdrömmar istället.

Vi vill gärna ha ceremonin utomhus och hoppas på fint väder men det kan ju bli en del folk och det känns ju jobbigt att inte ha någonstans att ta vägen, som känns bra, om man vaknar till regn. Jag har främst letat på Ekerö och vill gärna vara nära vatten och har en budjet på "så liiiite som bara möjligt" så alternativen verkar vara få. Ska tilläggas att vi inte gör namngivningen kristet och därför inte lånar en lokal av kyrkan, som annars hade varit ett bra alternativ. 

Ett av alla fina ställen som jag hittade är Asknäs gård... idyll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar