fredag 24 augusti 2012

En pause i skogen

När jag var mindre gick jag i skogen nästan varje dag. På senare år har det blivit allt mer sällan. Idag tog jag man och bebis och begav mig ut i naturen och fixade middagen. Eller nästan i alla fall. Först plockade jag några äpplen i mamma och pappas trädgård som just blev en paj. Paj nr två, en rabarberpaj, är på gräddning nu och dem köpte vi, rabarbern alltså.

I skogen hittade vi kantareller, blåbär och lingon. Så ikväll blir det viltgryta med svamp och lite rårörda lingon! Mums!

Lugnet som infann sig behövdes. Vi hamnade på vägen hem i den värsta bilkön någonsin. Vi blev 45 min sena hem till avtalad träff med Leos farfar och extra farmor som hade gett upp och åkt hem. Och bilen började mitt i köerna tjuta och blinka! Så den måste iväg på lagning nu. Riktigt tråkigt och stressigt. Jag var helt slut när vi kom hem och så ledsen över att Leo missade sin farfar som han bara träffat en gång innan. Tur att jag har en lugn man som då säger "så kan det gå, kom nu bakar vi paj".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar