måndag 7 januari 2013

Är julen redan över?

Jag följer några bloggar. En av dem är fantasiska UnderbaraClaras blogg. Hon skrev ett inlägg om julen som hon inte vill ska försvinna än. Precis så känner jag med. Jag brukar älska att plocka undan det jag nyss gladde mig åt att plocka fram. Men inte i år. Jag har bestämt mig för att plocka undan i flera steg i år. För att dra ut på det och ha kvar de där favoriterna som jag inte alls vill skiljas från. Jag går och spanar i butikerna som säljer ut hyasinter nu och vill köpa allihopa. Blir nästan lite arg på folk som pratar om semlor och tulpaner. För jag vet att det är långt kvar tills de första vårblommorna tittar upp och jag vill ha alla mina små ljusslingor och ljusstakar kvar för att det inte ska bli för mörkt och kallt i väntan på våren. Men julgranen… den plockar jag nog ner ikväll… kanske…

Jag tycker att årets jul gick undan fort och att den inte kändes så lugn som den brukar. Kanske för att vi firade jul här hemma hos oss, vilket var fantastiskt, och sen firade hos mina föräldrar, med min mans familj och hos hans far... Det var helt enkelt full rulle. Tycker också att vi varit ute lite för lite i år. Kanske för att det inte varit så bra väder eller för att vi har lilla Leo att tänka på... 

Här är några stunder att minnas från julen 2012, Leos första.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar