tisdag 9 augusti 2011

Depp blev klädpepp



Idag vaknade jag med smärta. Av ren trötthet. Ville inte gå upp, åka till kontoret och kände mig helt slutkörd. Middag hos mamma och pappa igår på Klippan kan väll inte ha gjort det? Men tvingade upp mig och som vanligt sminkade jag mig inte, men kände att jag måste göra något för att pigga upp mig idag. Klädpepp fick det bli. Fina skorna från Kroatien och pannbandet som syster Julia hittade åt mig gjorde så att jag fick lite energi.

Dags att måla tånaglarna igen... Det känns overkligt att jag är så blek såhär i slutet av sommaren. Har aldrig jobbat såhär mycket, brukar ha sand mellan tårna och soliga fräknar på näsan. Men jag har bara varit ledig en vecka på hela sommaren. Vill ha semester!

Igår hämtade vi hem spisen som var i toppen skick. Nu trängs den i hallen... Känner mig lite förvirrad över hur det hela ska gå till. Men ikväll kommer mamma och pappa över och ska försöka komma med goda råd. Killen vi köpte spisen av var hantverkare och kunde tipsa oss om några hantverkare. Skönt att få tips, för det är så svårt... Här är spisen, som trängs med älsklingens skor, ser nästan ut som att de är inne i spisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar