måndag 12 december 2011

Julgranen Pyntad

Nu har vi pyntat vår gran klart och såhär blev resultatet. Det är så mysigt! Bilderna blev inte så bra för det var så mörkt. Kanske kommer lite fler bilder längre fram, men idag är jag förkyld så jag orkar inte fota just nu. Istället ligger jag i sängen och äter pepparkakor och lyssnar på husmorsskolan och pratar med vänner och bekanta på facebook.



 Så här såg det ut när vi satt upp allt förutom det röda pyntet. Frostigt och vackert.
 Och med lite röda kulor blev det såhär.

 Jag fullkomligt älskar de här söta fåglarna. Kulan kommer från Danmark, minns ej var. Spretet längst ner är från en av tre fåglar som jag och Peter köpte i Barcelona nu i höst. Deras långa glittriga svansar har vi istället för glitter.

 Många olika kulor ska det vara, den i förgrunden med hjärtat är köpt i år på Ica Maxi. Den blå i bakgrunden, samt paketet är från Ikea men inte i år. De i guld, silver och rött är från Illums Bolighus.

Kärleksfågel från Barcelonas gamla stadsdel i en av få julbutiker. 

 Den roliga gröna kulan är köpt i mellandagarna i Rio i Brasilien för två år sedan.

Älsklingen gick och handlade i pausen till pyntandet och väl hemma sa han "älskling jag har köpt nått till granen... bli inte arg nu..." men det var ju fina polkagrisstänger, så fint och mysigt. Så jag blev ju bara glad.



2 kommentarer:

  1. Tack! Det är så kul att pynta inför jul. Tillkom två nya pynt igår på Skansen, får skriva om dem i nästa inlägg!

    SvaraRadera