söndag 11 december 2011

Listan på barnsaker från testet

Det är flera som frågat om vilken lista jag utgick från i testet av prisskillnad på allt man behöver till nyfödd.
Frågar man, får man svar, här är den:


Åka: 
Babyskydd (bil) 
Barnvagn 
Hjulskydd
Skötväska 
Åkpåse 
Myggnät 
Regnskydd 
Barnvagnsleksak 
Varm filt
Bärsele 
Fårskinnsfäll
Bärsjal

Sova:
Madrass 
2 lakanset 
4 dra på lakan 

Mobil 
Flera filtar 
Resesäng 
Täcke 
Kudde 
Spjälskydd 
Babynest

Sköta:
Tvättlappar 
Våtservetter 
Blöjor 
Rumpsalva (Inotyol) 
Barnolja 
Febertermometer 
Skötbädd 
Blöjhink 
Badbalja 
Bad-cape 
Nässug 

Till mamma:
2 amnings-bh 
Amningsinlägg 
Bindor 
Bystvärmare 
Minst 2 amningströjor 
Bröstpump 
Mjölkuppsamlare 
Bröstvårtsalva 
Bröstvårtsluftare 
Amningskudde 

Möbler & Prylar:
Spjälsäng 
Skötbord 
Babysitter 
Skallra 
Baby-gym
Mjukdjur


Vill tillägga att jag inte tror att allt behövs, hjulskydd kanske inte är något jag själv kommer investera i, men det är ändå ett intressant exempel tycker jag. Mer intresserad är jag om det är något helt nödvändigt som inte står med på listan? Förutom kläder till barnet då. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar