torsdag 1 december 2011

Sömnlösa 1 December

Natten till julafton kan jag fortfarande ha svårt att sova. Lite barnsligt kanske men det är i vår familj så otroligt mysigt och det känns så stort att få ligga och längta några timmar. I natt hade jag precis sådär svårt att komma till ro, fast det var inte med lika stor glädje, men nu börjar ju nedräkningen på riktigt. För att göra något av tiden tog jag upp datorn och började fixa lite. Digital slöjd julstämning fick räcka när det är mitt i natten, men mest ville jag baka pepparkakor. Så pepparkakor fick det bli.


Bilden är till min vän Pernillas bakblogg. Eller det var min inspiration. Skickade den till henne strax efter tre med en tydlig hint om mitt julfikebehov. Döm om min förvåning när jag nu vaknade till att den låg uppe på hennes sida. Kul att den sömnlösa nattens produktion lät sig väl smakas! Se hennes blogg på Bli min jäst.

Nu ska jag äta fina frukosten som jag ser att min älskling ställt fram åt mig på sängbordet, tack, och se julkalendern. Ha en toppen fin första december alla.

2 kommentarer:

  1. Åh jag vill också baka pepparkakor! Blir iallafall ett pepparkakshus på lördag.. fast vi köpte färdiga bitar hihi

    Gör du egen pepparkaksdeg?
    /Sandra

    SvaraRadera
  2. Hjälmen är alltid på, speciellt nu när man har någon mer att skydda. Inte för att hjälmen hjälper den så mycket men det är bra ändå.

    Regn är omysigt om man inte sitter inne med varm choklad eller så :)

    Visste inte att skansens julmarknad var varje helg.. något att kika på kanske!
    Ha en trevlig andra advent du också! kram

    SvaraRadera