måndag 27 februari 2012

Vårtecken o magen

Jag älskar att våren är tidig. Såhär mysigt ser det ut i fönstret idag. Blå himmel skymtar, solens strålar börjar leta sig in i lägenheten. Min orkidé har just slagit ut en ny blomma och flera nya är på väg. Amaryllisen bredvid är på sista refrängen och på balkongen syns fortfarande julgranen. Dags med en promenad till sopstationen? Japp! Har tagit in två fina grenar med videung. Så mysigt!


Magen växer i stormfart och nu lever killen om, kallar honom Vilda Bebisen. Är ganska trött men oftast glad och magen är vacker, om än gigantisk. Är dock lite tveksam till att jag kommer gilla att den växer så mycket mer. Såhär ser jag ut nu, och här skymtar min nya mobil också. 



Idag har jag tvättstuga och hoppas att syster ska hitta hit så att vi kan ge oss ut i solen tillsammans. Nästa gång ska jag visa hur fint vi gjort i badrummet. Och så är kaklet på plats äntligen i köket, men jag ska inte lägga ut det innan vi gjort det heeelt fint och klart. Och nu pluggar mannen efter jobbet på kvällarna så det blir inte så mycket gjort för jag är mest trött och orkar inte sådär supermycket. Men nog skrivit för nu, tvättstugan väntar.  

2 kommentarer:

  1. Fina magen :) och ännu finare Ellen! Vi borde ta och ses snart ju!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. så härligt det ser ut! här i skånelandet blev det vinter igen idag. =(

    SvaraRadera