tisdag 28 februari 2012

Förberedelser

Idag var vi hos barnmorskan och kollade så att allt såg bra ut, vilket det gjorde. Killen ligger fortfarande med huvudet neråt, vilket jag känner men det blev återigen bekräftat. I morgon ska vi på första föräldrautbildningen, en av två tillfällen. Det ska bli intressant att se om det "ger något". Jag kände mig ganska utanför på mammaträffen i december men det var även lite kul att höra andras historier.

Andra förberedelser är alla saker som ska finnas när Leo kommer. De senaste dagarna har jag fastnat på tradera.se och har vunnit flera auktioner. Det blir konstigt när man köper där för ibland betalar man mer för är frakten än själva plagget. Idag kom det första fyndet i brevlådan, en liten body med elefanter och träd. 



Jag älskar mönster med elefanter, jag tror att det är för att jag hade kuddar i mitt barnrum med elefanter på. En rosa med blå elefanter och en blå med rosa elefanter. Men just rosa är en färg som jag inte är så förtjust i på småbarnskläder. Varken till killar eller tjejer. Eller jo, i mönster och i kombination med andra färger kan det vara coolt. 

Men när jag suttit där med tradera så har jag känt att jag inte riktigt har koll på allt vi fått och köpt. Vad vi verkligen behöver. Så nu har jag dragit fram allt till soffan för att nu och i morgon gå igenom allt. Lägga undan det som är i stora storlekar och sen tvätta igenom allt som ska vara till den första tiden. 

Jag längtar till sommar och loppisar och att gå med barnvagnen och leta efter små fynd till vårt hjärta. Det är nått jag verkligen älskar. 

8 kommentarer:

  1. Vi kanske kan gå på loppisar tillsammans :)
    Jättesöt body, den ser verkligen pytteliten ut!

    jag måste också gå igenom alla kläder, har fått en hel del och snart måste man börja tvätta.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vore jätteskoj att åka på loppisar ihop!
      Den är rätt liten, vi hade bara stora kläder så vi kompletterar lite. Ni kommer ju kunna få låna våra kläder efter oss, om ni vill? Speciellt i början så Leo säkert vuxit ur dem lagom till Frallan.

      Kram!

      Radera
    2. Nä hade inte sett att du skrivit. Vill absolut låna kläder! Har skrivit ned en lista på alla kläder vi har, lite blandade storlekar är det. Så jag behöver nog inte handla mera kläder. Lite annat som behövs istället.
      Kram!

      Radera
    3. Samma här. Men ska tänka på er när jag märker att han vuxit ur kläderna. Kram!

      Radera
  2. VERKLIGEN pytteliten. Tips: Köp inte för mycket kläder i sådana storlekar. De blir för små på två veckor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips! Vi har köpt ytterst lite kläder, fått mest av vänner med barn och min syster, men några i små storlekar vill vi ha och då känns det bättre med 20 kr på tradera än 100 kr i butik. :)

      Radera
  3. Hur söt som helst! Det är jättesvårt med storlekar. Felix var ju flera veckor innan 56 var stora nog, och nu när han är 10 veckor sitter de bra. Förutom en overall som är för liten. Behöver ni en sådan tro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Ska låna en overall av min kusin men det är faktiskt nått som vi inte har. Ska vi låna den tills vi ses i sommar? Så betalar jag frakten?

      Radera