tisdag 6 december 2011

Simma med magen

Nu när kroppen blivit tyngre och allt som har med rörelse känns lite motigt finns det en sak som jag längtat efter: att simma. Dumt nog har jag inte kommit iväg på flera månader. Tills Peter började hos en ny kund nyligen och upptäckte att de där har pool. Så nu har vi två fredagar i rad simmat tillsammans. Det är galet lyxigt att ha en egen pool att plaska, leka och simma runt i. Sist stod vi på händer och jag kände mig lätt som en fjäder. Äntligen. Det känns också som att vi gör något hela familjen, för magen är ju så synlig och nu när det är en liten bula så får den mer och mer fokus. Vi pratar med den och klappar på den. Och försöker förstå att snart är vi tre. Jag hoppas att vi ska komma iväg och simma i dag. Men först tvättstugan. Längtar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar